Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Deklaracja dostępności

Biuro Dokumentacji Zabytków w Szczecinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bdz.szczecin.pl.

Data publikacji strony internetowej: .

Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: .

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mateusz Oleksiak, e-mail: dostepnosc@bdz.szczecin.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (+48) 91 433 70 98 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Przed budynkiem znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku mieszczącego siedzibę Biura Dokumentacji Zabytków (lokal wynajmowany) prowadzą 2 wejścia - główne (poziom „0”) i boczne (poziom „-1”) dostępne w bramie przejazdowej (przejściu pod budynkiem). Obydwa wejścia są dostępne od strony od ul. Teofila Starzyńskiego. Przy wejściu głównym, do którego prowadzą schody znajduje się tablica informująca o wejściu bocznym. Wejście boczne nie posiada barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych ruchowo na drodze do windy obsługującej wszystkie kondygnacje budynku. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Na poszczególnych kondygnacjach brak barier architektonicznych.

Siedziba naszej instytucji zlokalizowana jest na 2 piętrze budynku. Na poziomie „0” (wychodząc z windy na lewo), tuż przy wejściu głównym znajduje się portiernia, gdzie można otrzymać informacje o naszej lokalizacji. Na poziomie „0” przy portierni znajdują się tablice informacyjne przedstawiające ogólny schemat budynku, na poziomie „2” na ścianach znajdują się kierunkowskazy wyznaczające drogę do naszych pomieszczeń.

W budynku administrator nie umieścił pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W pomieszczeniach Biura Dokumentacji Zabytków jest pętla indukcyjna.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na poziomie „0” (w przychodni).

Informacje dodatkowe

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Banery/Logo